13 Şubat 2016 Cumartesi

İngilizcede Mülkiyet Sıfatları

                                 MÜLKİYET SIFATLARI
İngilizcede «benim, senin, onun, bizim, sizin, onlann» kelimelerine
mülkiyet sıfatı (Türkçede: tamlayan eki almış şahıs zamirleri) denir. Bunları
okunuşlarıyla veriyoruz.

my [may] benim
your lyo:] senin
his [hiz] onun (erkek)
her [hö:] onun (kadın)
its [its] onun (cansız ve hayvan)
our [aui] bizim
your [yo:] sizin
their [dei] onlann


İngilizcede mülkiyet sıfatlarının yeri, Türkçede olduğu gibi, isimlerin
önüdür.


my book   benim kitabım
your pencil  senin kalemin
his bag  onun çantası
her name  onun adı
its bed  onun yatağı
our house   bizim evimiz 
your garden sizin bahçeniz
their car
onlann otomobili 
 
Dillerin yapılarındaki fark nedeniyle bir cümledeki her kelime
ve her ekin karşılığı çevirisinde de aynen ve tıpatıp olmayabilir. Bunu
bu şekilde kabul etmelidir.
Yukarıdaki örneklerimizde de bu gibi bir durum göze çarpmaktadır.


my book benim kitabım  

tamlamasında my-benim, book-kitap olduğu halde my book Türkçeye «benim
kitabım» olarak çevrilmekte, İngilizcedeki book kelimesinde bir ek olmadığı
halde Türkçe karşılığında «kitabım» denmekte, yani «kitap» kelimesine
«ım» eklenmektedir.


house  ev
my house
benim ev - benim evim
his car onun otomobil - onun otomobili
her name  onun isim — onun ismi
your radio  senin radyo - senin radyono

ur school  bizim okul — bizim okulumuz 
their field onların tarla - onların tarlası
 its leg  onun bacak — onun bacağı
 its door  onun kapı - onun kapısı
Her dog is small. Onun köpeği küçüktür.

His pencil is small. Onun kalemi küçüktür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder